Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Ocena pracy szkoły

18.03.2024 r.

Nasi absolwenci osiągają doskonałe wyniki w nauce w szkołach średnich czego dowodem są otrzymane listy gratulacyjne.

List gratulacyjny List gratulacyjny List gratulacyjny



21.10.2023 r.

Podziękowania od Dyrektora Szkoły Języka Polskiego w Utah.



18.10.2023 r.

Podziękowania od Związku Legionów Polskich i Ich Rodzin.

Podziękowania



15.12.2022 r.

Podziękowania za pomoc w organizacji akcji "Gry planszowe" - Ukraina - Kostiuchnówka

Podziękowanie od Fundacji Centrum Dialogu Kostiuchnówka



14.12.2022 r.

Podziękowania za przygotowanie dla grupy seniorów przez wolontariuszy ekologicznych dekoracji świątecznych.

Podziękowanie



14.11.2022 r.

Podziękowania za udział w akcji „Szkoła pamięta”.

Dyplom



04.11.2022 r.

Nagroda w konkursie "Legioniści polscy na terenie powiatu łódzkiego w pamięci społeczności szkolnych".

Nagroda



04.02.2022 r.

List gratulacyjny dla Dyrekcji i Grona Pedagogicznego

List gratulacyjny

 



04.02.2022 r.

Podziękowana za współpracę z PCK

 



16.01.2022 r.

Podziękowana za pomoc organizacji w akcji "Świąteczna paczka dla Wołynia"

Świąteczna paczka do Wołynia

 

 



25.11.2021 r.

Podziękowana za udział w akcji "Szkoła do hymnu"

"Szkoła do hymnu"

 



29.10.2021 r.

Podziękowana za udział w akcji "Szkoła pamięta"

Dyplom



25.09.2019 r.

Mamy zaszczyt poinformować, że w rankingu najlepszych placówek edukacyjnych nasza szkoła została laureatem „Orłów Edukacji 2019” i tym samym potwierdziła swoją pozycję lidera edukacji wyznaczającego nowatorskie kierunki w oświacie.

„Orły Edukacji” przyznawane są placówkom, które otrzymują najwyższe oceny i opinie, dzięki m. in. wprowadzanym innowacyjnym programom i projektom. Organizatorem konkursu jest firma Beautiful Company, której ideą jest wyróżnienie najlepszych firm w Polsce. Logo Orłów ma się kojarzyć z jakością oraz zadowoleniem rodziców, bo właśnie dzięki ich pozytywnym opiniom i ocenom w Internecie Szkoła Podstawowa nr 7 im. Orląt Lwowskich w  Łodzi może poszczycić się tym sukcesem i wyróżnieniem.

Dziękujemy za zaufanie.

"Orły Edukacji"



 

06.09.2019 r.

Relacja w Przeglądzie Edukacyjnym nr 2/2019 z uroczystości z okazji setnej rocznicy bohaterskiego zrywu
Orląt Lwowskich, która odbyła się w Szkole Podstawowej nr 7 im. Orląt Lwowskich w Łodzi.

Przegląd Edukacyjny Przegląd Edukacyjny



 

  29.03.2019 r.

Certyfikat „Organizacja Innowacyjna”
Miło nam poinformować, że Kapituła Konkursów Innowacyjnych, której przewodniczyła Konsul Wielkiej Brytanii, przyznała naszej szkole prestiżowy certyfikat „Organizacja Innowacyjna”.
Dyrektor Szkoły odbierze stosowny certyfikat podczas XXXIII Podsumowania Ruchu Innowacyjnego w Edukacji, które odbędzie się w czerwcu.
Celem Podsumowania Ruchu Innowacyjnego organizowanego przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego jest przedstawienie efektów procesu kształcenia. Podczas spotkania prezentowane będą dokonania edukacyjne i innowacje pedagogiczne wdrażane w szkołach i placówkach oświatowych Łodzi i województwa łódzkiego. Docenione zostaną najbardziej kreatywne i aktywne placówki oświatowe, w tym nasza szkoła.

Certyfikat "Organizacja Innowacyjna"



 

14.11.2018 r.

Fotorelacja z wizyty naszych uczniów na Cmentarzu Orląt Lwowskich we Lwowie

 



 

19.10.2018 r.

Podziękowania od proboszcza parafii pw. Św. Stanisława Kostki w Łodzi.

Podziękowania



 

18.01.2018 r.

Piszą o nas...

 

W biuletynie informacyjnym Stowarzyszenia "Łódzkie Hospicjum dla dzieci - Łupkowa" ukazał się artykuł "Miłość z plastiku" w którym podsumowano prowadzoną w naszej szkole akcję " Zostań Super zakrętakiem" słowami: - Szkolnym prymusem w akcji jest Szkoła Podstawowa nr 7 w Łodzi przy Wiosennej. Zastanawiamy się, w jaki sposób to robią i od ponad trzech lat nie udało się nam odkryć tajemnicy zaangażowania tej szkoły. Bywają tygodnie, że w poniedziałek nasz kierowca odbiera piętnaście worków zakrętek, a w piątek pani koordynator dzwoni, żeby się szykować na następny tydzień, bo będzie trzeba odebrać... "Siódemka" jest niesamowita. Takich placówek jest więcej, ale "Wiosenna" jest wśród nich królową.
Cieszymy się że udaje nam się dawać coś z siebie i zbieranie plastikowych zakrętek okazało się być więcej niż nawykiem, a stało się wyrazem zaangażowania, szacunku i miłości do potrzebujących.
Działamy dalej!!

 



 

19.10.2017 r.

Budżet obywatelski

 

W tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego wystartowaliśmy z projektem doposażenia placu zabaw przy naszej szkole. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu oraz wsparciu Uczniów i Rodziców udało nam się zdobyć ponad 1200 ważnych głosów. Tym samym zajęliśmy I miejsce w rankingu osiedla Piastów-Kurak.

Budżet



 

  22.09.2017 r.

Podziękowanie z Watykanu.

Podziękowania z Watykanu



 

02.03.2017 r.

Podziękowanie od Fundacji Wolne Miejsce

Podziękowania



 

30.01.2017 r.

Podziękowania od FUNDACJI AI

Podziękowania



 

31.05.2016 r.

Podziękowania od Przedszkola Miejskiego nr 36

Podziękowania



 

25.04.2016 r.

Podziękowanie od Akademii Muzycznej.

Podziękowania



 

28.01.2016 r.

TOP 5. Łódzkie podstawówki przyjazne maluchom

Klasa szkolna

MARCIN STĘPIEŃ

"W tej szkole sześciolatki dobrze miewają się już od lat. - Na ich przyjęcie przygotowywaliśmy się od 2010 r. I czujemy, że poszło nam to nieźle - opowiada dyrektor Jarosław Krajewski. W klasie z gimnastyką sportową młodsze dzieci są wręcz wyjątkowo mile widziane. Bo im wcześniej rozpoczną przygodę z treningami, tym łatwiej przychodzą efekty ćwiczeń. W klasie pierwszaków gimnastyków rzeczywiście same kruszynki. Aż trudno uwierzyć, że to uczniowie, a nie przedszkolaki. Do czasu, gdy zaczynają mówić. Do snucia opowieści o szkolnej codzienności chętni są niemal wszyscy. Kuba relacjonuje, jak robią gwiazdy, przewroty, stanie na rękach i mostki. Wiktor przekonuje, że to nie lekcje są najciekawsze, lecz przerwy. Bo można się wtedy bawić i szaleć.

 

Uczniowie podczas zabawy

MARCIN STĘPIEŃ

Ale najmłodsi uczniowie świetnie radzą sobie także w innych klasach. W Ic - artystyczno-tanecznej - maluchy są nie tylko roztańczone, ale i bardzo wygadane. Chętnie chwalą się nam, że potrafią już zatańczyć poloneza. I równie bezproblemowo opowiadają o szkole. Hania mówi, że czuje się tu bezpiecznie. A Adę cieszy, że jest sympatyczny pan dyrektor. Jej klasowa koleżanka bardziej niż kadrę ceni jednak smaczne obiady. Bo o stołówce w SP nr 7 można by mówić tylko dobrze. Nie dość, że miła atmosfera, a posiłki gotowane są na miejscu, to jeszcze tak niskiej opłaty w żadnej innej szkole nie znajdziemy. Czy wartościowe danie może kosztować 2,50 zł? - Ależ oczywiście. Wyszliśmy z założenia, że porcje powinny być nieco mniejsze, niż zazwyczaj się w szkołach nakłada. Bo wiele dzieci część jedzenia wyrzuca. A szkoda marnować. Jeśli są głodni, to zgłaszają się po dokładki - opowiada Krajewski. Nic dziwnego, że na obiady jest zapisanych ponad 400 uczniów. W szkołach z kateringiem takiego zainteresowania nie ma.

 

Świetlica szkolna

MARCIN STĘPIEŃ

W "siódemce" w każdej klasie jest tablica interaktywna. Na nauce szkolna rzeczywistość się jednak nie kończy. SP nr 7 wie, że warto rozwijać u dzieci pasje. Od lat działa tu Klub Obserwatorów Ptaków, a szkoła organizuje konkursy wiedzy ornitologicznej. W październiku uczniowie z koła liczyli ptaki wędrowne przelatujące nad Łodzią, a zimą sprawdzali, ile ptaków wodno-błotnych zamieszkuje okolice rzeki Ner."

Zobacz cały artykuł.

Gazeta.pl 



 

02.12.2015 r.

Przyznanie stypendium motywacyjnego Prezydenta Miasta Łodzi dla dwojga uczniów naszej szkoły (spośród 10 uhonorowanych uczniów ze wszystkich łódzkich szkół podstawowych!) – Aleksandry Kędzi z klasy VIc oraz Adriana Stańczyka z klasy Va.

Stypendium



 

23.11.2015 r.

Podziękowania od Pana prof. dr hab. Bolesława Bolanowskiego

Podziękowania



     

19.09.2015 r.

Podziękowania za udział w święcie patrona dzieci i młodzieży

Podziękowania



 

 30.06.2015 r.

Podziękowania za realizację programu "Będzie bezpieczniej".

Podziękowania



 

13.06.2015 r.

Podziękowania za udział w projekcie INSPIRATOR

Podziękowania



 

28.04.2015 r.

Podziękowania za pomoc w przeprowadzeniu akcji świątecznej.

Podziękowania



 

10.04.2015 r.

Jest nam bardzo miło przekazać informację o przyznaniu Pani Annie Korbeckiej tytułu „Nauczyciel Innowator”. To zaszczytne miano przyznaje Kapituła Konkursów Innowacyjnych, której przewodniczy Konsul Wielkiej Brytanii. Pani Anna znalazła się w gronie wybitnych osób wdrażających do praktyki edukacyjnej wartościowe modele edukacji - pedagogów, autorów innowacji, twórców nowych koncepcji pedagogicznych.

Uroczyste wręczenie certyfikatu „Nauczyciel Innowator” odbędzie się w połowie czerwca w Pałacu Poznańskiego. Jeszcze raz serdecznie gratulujemy.

 



 

01.04.2015 r.

Łódzkie Hospicjum Dla Dzieci opisuje działania uczniów naszej Szkoły.

Działania uczniów



 

25.03.2015 r.

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem „V Tydzień Patrona w Łodzi”, który ukazał się w kwartalniku „Semper Fidelis” (nr 1/2015) - Piśmie Towarzystwa Miłośników Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich.

O Święcie Patrona możemy przeczytać także w najnowszym numerze „Dobrych Praktyk” (nr 10/2015) - czasopiśmie wydawanym przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.

artykuł



 

25.09.2014 r.

Serdeczne podziękowania za udział delegacji i pocztu sztandarowego szkoły w uroczystościach z okazji Dnia Sybiraka.

Podziękowania



 

22.09.2014 r.

Udział pocztu sztandarowego we mszy św. z okazji Uroczystości  św. Stanisława Kostki - patrona dzieci i młodzieży

Poczet sztandarowy



 

28.02.2014 r.

W imieniu podopiecznych fundacji SŁONIE NA BALKONIE chciałbym podziękować za cudowne szmacianki, które mali pacjenci dziecięcego oddziału Szpitala im. dr J. Babińskiego otrzymali od uczniów Państwa Szkoły.


DZIĘKUJEMY:

Pani Alinie Zalewskiej, Panu Grzegorzowi Parzonce, Julii Dałek z V c, Hani Zarzyckiej, Julii Żak, Oli Loręckiej z V c, Aleksowi Heske z Babcią, Radkowi Majerowi z Mamą, Igorowi Moskwie z Mamą, Adamowi Kacprzakowi  z klasy I c, Amelii Grzybowkiej, Gabrieli Graczyk, Patrycji Wyce, Oliwerowi Bosek. 



Pozdrawiam Serdecznie
Michał Żak

Fundacja SŁONIE NA BALKONIE

Podziękowania



 

28.11.2013 r.

Z rąk Prezydent Miasta Łodzi, Pani Hanny Zdanoskiej, dwoje naszych uczniów - Justyna Gałuszka z klasy V a i Michał Bober z klasy V b - otrzymało stypendium motywacyjne na rok szkolny 2013/2014.

Stypendium



 

22.11.2013 r.

Z okazji Święta Patrona Szkoły, Pan prof. Bolesław Bolanowski – prezes Łódzkiego Oddziału Towarzystwa Miłośników Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich, składając serdeczne wyrazy uznania i podziękowania za działalność wychowawczą szkoły w szerzeniu znajomości historii Lwowa,  przekazał medal upamiętniający jubileusz 25-lecia Towarzystwa.

Święto Patrona Szkoły Święto Patrona Szkoły Święto Patrona Szkoły



 

10.10.2013 r.

Życzenia od Związku Sybiraków z okazji Dnia Edukacji Narodowej

Życzenia



 

23.09.2013 r.

Podziękowanie za udział w Uroczystości Świętego Stanisława Kostki, patrona dzieci i młodzieży

Podziękowania



 

18.06.2013 r.

Podziękowanie za obecność podczas XI wędrówki ŁÓDZKIM SZLAKIEM BŁOGOSŁAWIONEGO JANA PAWŁA II

Podziękowania



 

26.04.2013 r.

Patronat Przewodniczącego Rady Miejskiej w Łodzi nad Turniejem Piłki Nożnej „Orlęta”

Turniej piłki nożnej



 

18.04.2013 r.

Podziękowanie od prezesa Oddziału Łódzkiego Towarzystwa Miłośników Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich

Podziękowania Podziękowania Podziękowania Podziękowania



 

Świąteczna wizyta w Domu Dziecka w Chotomowie

We wtorek 18 grudnia zawitaliśmy do naszych nowych przyjaciół z Domu Dziecka w Chotomowie. Po intensywnej zbiórce przez całą społeczność szkolną m.in. środków czystości, kosmetyków, słodyczy, zabawek, gier, odzieży, zorganizowanej przez Samorząd Uczniowski pod opieką p. Doroty Kuzalskiej, zapakowany po brzegi bus ruszył w kierunku Warszawy.
Specjalnie na tę okazję uczniowie naszej szkoły pod kierunkiem p. Doroty Miszteli przygotowali przedstawienie bożonarodzeniowe. Po obejrzeniu przedstawienia, wspólnym kolędowaniu i złożeniu wzajemnie życzeń, uczniowie wręczyli prezenty.
Każda klasa przygotowała dla podopiecznych Domu Dziecka podarunki – dla starszych wychowanków torebki pełne kosmetyków, najmłodsi zaś otrzymali prezenty w postaci zabawek, maskotek, książeczek i słodyczy. Radość dzieci była ogromna, a wspólne spotkanie dostarczyło nam wzruszających chwil i niezapomnianych wrażeń.

Bardzo serdecznie dziękujemy Uczniom i Rodzicom za wszystkie dary, pomoc i zaangażowanie w naszą akcję charytatywną.

 



 

22.11.2012 r.

Podziękowanie od prezesa Oddziału Łódzkiego Towarzystwa Miłośników Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich

Podziękowania



 

12.11.2012 r.

Podziękowanie z Przedszkola Miejskiego nr 89

Podziękowania



 

12.11.2012 r.

Podziękowania za przekazanie zabawek dla Przedszkola Miejskiego nr 36

Podziękowania



 

Niezwykła historia Franka, szczeniaka, uratowanego przez dzieci. Pomóżmy mu!

 Łódź nasze miasto

 



 

05.10.2012 r.

Podziękowania Zarządu Oddziału Łódzkiego Związku Sybiraków

Podziękowania



 

24.09.2012 r.

Podziękowanie od ks. Prałata Ireneusz Kuleszy

Podziękowania



 

Ewaluacja zewnętrzna w roku 2012

Wysoki poziom spełniania wymagań

 

     W dniach 11-18 kwietnia 2012 przeprowadzono ocenę pracy naszej szkoły - ewaluację problemową w obszarze efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki. W jej wyniku szkoła uzyskała najwyższą ocenę A w trzech kontrolowanych obszarach i ocenę B w jednym.

Najlepsze noty obejmują obszary:

  • analiza wyników sprawdzianu w celu poprawy jakości pracy szkoły,
  • nabywanie przez uczniów wiadomości i umiejętności,
  • aktywność uczniów.

Ocenę B przyznano w zakresie wymagania:

  • respektowane są normy społeczne.

Ewaluacja polega na zbieraniu i analizowaniu informacji o:

  • efektach działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki,
  • procesach zachodzących w szkole lub placówce prowadzących do pożądanych efektów,
  • funkcjonowaniu szkoły lub placówki w środowisku lokalnym, w szczególności w zakresie współpracy z rodzicami uczniów,
  • zarządzaniu szkołą lub placówką.

Poniżej - skrócona wersja raportu

     Ewaluacja ma na celu zebranie informacji i ustalenie poziomu spełniania przez szkołę lub placówkę wymagań zawartych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego. Szkoła lub placówka może spełniać te wymagania na pięciu poziomach:

Poziom E - oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.

Poziom D - oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.

Poziom C - oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.

Poziom B - oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.

Poziom A - oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.

 

Wprowadzenie: obraz placówki

     Szkoła Podstawowa nr 7 w Łodzi położona jest w dzielnicy Łódź-Górna, w bezpiecznym miejscu, w otoczeniu bloków mieszkalnych i osiedla domów jednorodzinnych. Budynek szkoły wraz z placem zabaw, boiskiem i terenami zielonymi jest ogrodzony. Wielkość budynku jest adekwatna do liczby dzieci. Szkoła dysponuje własną bazą sportową, posiada dobre wyposażenie w sprzęt multimedialny.

     Prowadzi kształcenie w klasach I-VI. Nauczyciele, w trosce o efektywność procesu nauczania, korelują swoje działania, stosują różnorodne metody i formy pracy z uczniami oraz dostosowują wymagania do potrzeb i możliwości każdego dziecka. Motywują uczniów do nauki i dbają o ich wszechstronny rozwój. Inspirują aktywność uczniów i ich współpracę podczas zajęć, rozwój zainteresowań i talentów oraz umiejętności społecznych.

     W celu rozwijania zainteresowań uczniów szkoła proponuje bogatą ofertę zajęć dodatkowych dla uczniów zdolnych i posiadających trudności w nauce. Oferta jest modyfikowana i dostosowywana do potrzeb uczniów, zgodnie z sugestiami dzieci, rodziców.

     W szkole analizuje się wyniki sprawdzianu i sprawdzianów próbnych, poszukuje przyczyn trudności. Wnioski z analizy wykorzystywane są do planowania pracy. Szkoła uzyskuje wysokie wyniki ze sprawdzianów zewnętrznych.

     Nauczyciele realizują zajęcia zwracając uwagę na ćwiczenie z uczniami tych obszarów wiedzy i umiejętności, które wypadły słabiej. Wnioski ze sprawdzianów są wdrażane na wszystkich etapach kształcenia.

     Szkoła uczy dzieci aktywności, dbałości własne zdrowie, rozwiązywania problemów w twórczy sposób, pracy w grupie, wiary we własne możliwości. Na szczególną uwagę zasługuje kształtowanie postaw społecznych, patriotycznych i ekologicznych.

     Nauczyciele biorą pod uwagę propozycje i pomysły uczniów, wspólnie planują pracę wychowawczą. Bardzo dobrze układa się współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym i rodzicami. Uczniowie lubią swoją szkołę, czują się w niej bezpieczni i akceptowani.

 

Wyniki ewaluacji

Obszar: efekty

 

Wymaganie: Analizuje się wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.

Poziom spełniania wymagania: A

     Analiza wyników egzaminów jest prowadzona w celu poprawy jakości pracy szkoły. Wnioski do wdrażania są formułowane w oparciu o analizy ilościowe i jakościowe. Analizie ilościowej podlegają: poszczególne standardy, wyniki ilościowe szkoły na tle Łodzi (OKE). Jakościowej analizie podlegają wyniki dotyczące konkretnych umiejętności - ze szczególnym uwzględnieniem problemów, z którymi uczniowie mieli trudności. W analizie jakościowej brane są pod uwagę dodatkowe czynniki takie jak: orzeczenia i opinie poradni psychologiczno-pedagogicznej, środowisko rodzinne ucznia.

     W szkole analizuje się wyniki sprawdzianu po VI klasie na poziomie pojedynczych uczniów i zespołów klasowych. Analiza wyników egzaminów jest prowadzona w celu poprawy jakości pracy szkoły. Szkoła na podstawie dokonywanych analiz planuje działania, formułuje wnioski do wdrożenia. Wymiernym efektem tych działań są lepsze wyniki sprawdzianów diagnostycznych przeprowadzanych w trakcie roku szkolnego, przygotowujących do sprawdzianu zewnętrznego.

Wymaganie: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności

Poziom spełniania wymagania: A

     Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej. W szkole formułuje się i wdraża wnioski z analizy osiągnięć uczniów, które przyczyniają się do poprawy wyników w nauce. Dostrzegane są możliwości uzyskiwania przez uczniów lepszych wyników w nauce.

     Uczniowie opanowali wiadomości i umiejętności opisane w podstawie programowej na wysokim poziomie. Wdrażane wnioski przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia, czego dowodem jest np. wzrost w zakresie poprawności rozwiązywania zadań związanych z mierzeniem oraz przede wszystkim utrzymujące się wysokie wyniki sprawdzianu po szkole podstawowej.

Wymaganie: Uczniowie są aktywni

Poziom spełniania wymagania: A

     Szkoła wspiera wielostronne zainteresowania uczniów. Uczniowie są zaangażowani w zajęcia lekcyjne, pozalekcyjne, charytatywne i pomoc koleżeńską. Nauczyciele podczas zajęć powszechnie wykorzystują środki multimedialne, aby proces lekcyjny był atrakcyjny i efektywny.

     Nauczyciele udzielający wywiadu stwierdzili, że aby wzmóc aktywność uczniów stosują aktywizujące metody pracy, wykorzystują środki multimedialne, stwarzają sytuacje umożliwiające osiągnięcie indywidualnego sukcesu. Proponują zajęcia rozbudzające zainteresowania, konkursy, stwarzają uczniom możliwość udziału w akcjach charytatywnych, programach i akcjach ogólnopolskich.

     Zdaniem nauczycieli aktywności uczniów sprzyjają ustalone w szkole zasady oceniania zachowania np. ocena aktywności na każdej jednostce lekcyjnej oraz dobry kontakt z rodzicami uczniów. Dzieci za aktywność otrzymują nagrody, dyplomy ich osiągnięcia są upowszechniane na szkolnych korytarzach i stronie internetowej szkoły.

     Uczniowie są zaangażowani w zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne organizowane przez szkołę. Uczący się podejmują inicjatywy dotyczące ich własnego rozwoju i rozwoju szkoły. Szkoła realizuje zainicjowane przez nich działania.

     W opinii uczniów udzielających wywiadu rozwijać się znaczy nabywać nowe umiejętności, pogłębiać wiedzę i stawać się coraz mądrzejszym. Ich zdaniem szkoła pozwala im się rozwijać, dając możliwość udziału w zajęciach rozwijających ich pasje. W placówce zorganizowano 35 rodzajów zajęć dodatkowych, w tym 28 kół zainteresowań, m.in. chór szkolny, zajęcia baletowe, zajęcia taneczne, klub obserwatorów ptaków.

Wymaganie: Respektowane są normy społeczne

Poziom spełniania wymagania: B

     Pracownicy pedagogiczni i niepedagogiczni realizują zadania związane z bezpieczeństwem uczniów. W opinii wszystkich respondentów szkoła jest miejscem bezpiecznym. Systematycznie diagnozowane są zagrożenia. Szkoła podejmuje wiele działań, aby wzmóc pozytywne zachowania uczniów.

     Uczniowie czują się bezpiecznie, znają obowiązujące normy. W szkole prowadzona jest diagnoza zachowań uczniów i zagrożeń. Podejmowane są działania wychowawcze mające na celu zmniejszanie zagrożeń oraz wzmacnianie pożądanych zachowań z uwzględnieniem inicjatyw uczących się. W trudnych przypadkach nauczyciele wskazują rodzicom uczniów instytucje zewnętrzne i specjalistów, którzy mogli by udzielić pomocy.

     Uczniowie prezentują zachowania zgodne z wymaganiami. Nauczyciele udzielający wywiadu za osiągnięcie szkoły w zakresie kształtowania wymaganych w szkole zachowań uznali zdyscyplinowanie uczniów oraz respektowanie przez nich przyjętych w szkole norm, czego efektem są wysokie oceny zachowania

Wnioski z ewaluacji:

  1. W szkole są stosowane rozwiązania systemowe dotyczące analizowania osiągnięć uczniów, formułowania i wdrażania wniosków, których efektem są wysokie wyniki na sprawdzianie zewnętrznym.
  2. Nauczyciele wspólnie opracowują strategie wspierania każdego ucznia poprzez efektywnie działające zespoły do spraw specjalnych potrzeb edukacyjnych.
  3. Efektem podejmowanych w szkole systemowych działań wychowawczych i profilaktycznych jest wyeliminowanie zjawisk niepożądanych, otwartość na potrzeby drugiego człowieka i identyfikacja uczniów ze szkołą.
  4. Zaangażowanie w proces wychowawczy wszystkich pracowników szkoły wpływa na wysoki poziom poczucie bezpieczeństwa dzieci.

Więcej informacji na stronie www.npseo.pl.



 

12.12.2011 r.

Podziękowanie od prezesa Oddziału Łódzkiego Towarzystwa Miłośników Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich

Podziękowania



 

07.10.2011 r.

Podziękowania za udział w projekcie Ministerstwa Edukacji Narodowej

Podziękowania



 

05.10.2011 r.

Podziękowania od Związku Sybiraków

Podziękowania



 

31.05.2011 r.

Podziękowania za udział w akcji „Dzwon - skradzione Serce Łodzi”

Podziękowania



 

25.06.2010 r.

Podziękowania za udział w realizacji projektu „Szkoły Partnerskie”

Podziękowania



 

Przemówienie przewodniczącej Rady Rodziców na zakończenie roku szkolnego 2009/2010

 

W imieniu Rady Rodziców pragnę serdecznie podziękować Gronu Pedagogicznemu za moc pracy i wytrwałość, jaką włożyło w przekazywanie wiedzy naszym dzieciom. Pragnę podziękować za pomoc, cierpliwość i sposób, w jaki codziennie każdy nauczyciel odkrywał świat przed naszymi dziećmi.

Paniom ze świetlicy, paniom woźnym i kucharkom, paniom z sekretariatu serdecznie dziękuję za opiekę, z jaką na każdym kroku stykały się nasze dzieci.

Wszystkim pracownikom szkoły dziękuję za atmosferę tego miejsca, za to, że z roku na rok widzimy jak pieknieje, i jak podąża z duchem zmian zachodzących dookoła.

W imieniu Rady Rodziców składam na ręce Pani i Pana Dyrektora kwiaty, które mają symbolizować naszą wdzięczność dla wszystkich osób, które przyczyniły się do rozwoju i sukcesów jakie osiągnęły w tym roku nasze dzieci.

 

przewodnicząca Rady Rodziców

mgr Katarzyna Sejda



 

03.12.2009 r.

Podziękowanie za włączenie się do akcji „Każdy znaczek wspiera misje”

Podziękowania



 

27.11.2009 r.

Podziękowania za sukcesy w gimnastyce sportowej.

Podziękowania



 

29.09.2009 r.

Łódzki Kurator Oświaty przesłał podziękowanie za udział uczniów z naszej szkoły w uroczystościach odpustowych ku czci św. Stanisława Kostki.

Podziękowania



 

Zakończenie roku szkolnego 2007/2008 w obecności specjalnych gości:

Wojewody Łódzkiego p. Jolanty Chełmińskiej i Łódzkiego Kuratora Oświaty p. Wiesławy Zewald.

Apel w szkole Apel w szkole Apel w szkole

Szkoła Podstawowa nr 7 w Łodzi, ul. Wiosenna 1 to placówka z prawie 150-letnią historią. Prowadzi w klasach I - IV oddziały sportowe o specjalności gimnastyka sportowa. Wychowanie przez sport realizowane jest w ścisłej współpracy z Uczniowskim Klubem Sportowym „SP7 Łódź”, w którym jako trenerzy pracują nauczyciele szkoły, a prezesem jest dyrektor szkoły. Wychowankowie szkoły i klubu to m.in. wielokrotni medaliści i Mistrzowie Polski, zarówno indywidualnie jak i drużynowo oraz członkowie Kadry Narodowej.

Szkoła oprócz osiągnięć sportowych od lat słynie z wysokiego poziomu nauczania oraz wysoko ocenianych wyników pracy wychowawczej. Ponad czterystu uczniów uczy się w 17 oddziałach, z czego ponad 70 % są to dzieci spoza rejonu. Mimo ogólnie znanych problemów z naborem i rekrutacją, będąc dobrze oceniana nie tylko przez rodziców z terenu Łodzi, szkoła nie ma żadnych problemów z naborem do klas pierwszych. Jest wręcz odwrotnie - ilość chętnych przekracza ilość miejsc.

Uczniowie szkoły rokrocznie startują (z sukcesami) w prawie 100 konkursach, zawodach, olimpiadach, turniejach. Wyniki zewnętrznego sprawdzianu w klasach szóstych przez ostatnie dwa lata w sposób zdecydowany przewyższają średnią dla województwa, miasta Łodzi oraz stawiają placówkę na równi z wynikami najlepszych szkół publicznych. Mocną stroną szkoły jest jej oferta zajęć pozalekcyjnych, ponad 25 form zajęć i kół skierowanych zarówno do uczniów mających trudności w nauce jak i dla uczniów uzdolnionych oraz mających różnorodne zainteresowania.

Ciekawostkę w działalności szkoły stanowi fakt prowadzenie na jej terenie Klubu Obserwatorów Ptaków, który od sześciu lat organizuje Konkurs Wiedzy o Ptakach „Hej dzieciaki! Jakie to ptaki?" skierowany do wszystkich chętnych uczniów szkół podstawowych i gimnazjów z terenu aglomeracji łódzkiej (ponad 550 uczestników w 6 edycjach).

Jest ona także organizatorem i uczestnikiem programu „Szkół Patronackich". Od trzech lat współpracuje ze szkołami polskimi na Litwie niosąc im nie tylko pomoc materialną, ale także wzajemne odwiedziny. Owocują one wspólnymi projektami dzięki, którym uczniowie Polski i Litwy wzajemnie poznają swoją historię.

 



 

Mierzenie jakości pracy szkoły w roku 2005

 

W grudniu 2005 roku w naszej szkole  miało miejsce zewnętrzne mierzenie jakości pracy szkoły, które polegało na ocenie funkcjonowania placówki. Badania diagnostyczno- oceniające przeprowadził Wizytator Kuratorium Oświaty w Łodzi.

 

Szkoła diagnozowana była w zakresie:
  • zarządzania i organizacji,
  • kształcenia,
  • wychowania i opieki.

 

Szkoły oceniane są według następujących poziomów osiągnięć:
  • Poziom I- od 50% do 59%
  • Poziom II- od 60% do 79%
  • Poziom III- od 80% do 94%
  • Poziom IV- od 95% do 100%

 

W dniu  13 stycznia 2006 Pani Wizytator Małgorzata Kopka na posiedzeniu Rady Pedagogicznej przedstawiła „Raport z mierzenia  jakości pracy szkoły”.

Pragniemy Państwa poinformować, że jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, które osiągnęliśmy.

Otrzymaliśmy bardzo wysokie wyniki  w zakresie kształcenia (poziom IV) i wychowania naszych uczniów (poziom IV). Te doskonałe rezultaty są potwierdzeniem mocnych stron naszej szkoły. Są to między innymi:

  • szeroka i na bieżąco wzbogacona oferta zajęć dodatkowych dla uczniów zdolnych oraz mających trudności w uczeniu się;
  • diagnoza zagrożeń i adekwatne do nich skuteczne działania wychowawcze i profilaktyczne;
  • bardzo dobre relacje uczeń - nauczyciel;
  • akceptacja działań szkoły przez rodziców.

 

Wysokie oceny dotyczą także zarządzania i organizacji. Bardzo sprawnie funkcjonują w naszej szkole:

  • zasady rekrutacji-dobrze zorganizowany, zgodny z prawem oświatowym nabór do szkoły;
  • troska o zapewnienie bardzo dobrych warunków pracy dla ucznia i nauczyciela;
  • sprawny nadzór dyrektora szkoły nad realizacją programu rozwoju szkoły;
  • estetyka sal lekcyjnych i korytarzy szkoły;

 

Cieszymy się z  naszych sukcesów, a jednocześnie dostrzegamy obszary pracy szkoły, wymagające dalszego doskonalenia.

Mała samodzielność uczniów  w kreowaniu wizerunku samorządu uczniowskiego była tematem dyskusji opiekuna samorządu uczniowskiego z aktywem uczniowskim. Zaplanowano system zasięgania opinii uczniów w sprawach ich dotyczących.

W ramach poprawy dostępności programów multimedialnych i korzystania z zasobów biblioteki podjęto już stosowne kroki. Biblioteka została przeniesiona do gruntownie wyremontowanego pomieszczenia, którego wyposażenie i aranżacja umożliwia lepsze wykorzystanie zbiorów przez uczniów, nauczycieli i rodziców. W najbliższym czasie w czytelni zostaną uruchomione stanowiska komputerowe.

Dyrektor, w sposób ciągły, czyni starania mające na celu pozyskanie niezbędnych środków finansowych, potrzebnych do wymiany stolarki okiennej, remontu sali gimnastycznej oraz modernizacji toalet. Jednocześnie kontynuowane będą przez całą społeczność szkolną działania, mające na celu pozyskanie jeszcze większej liczby sponsorów i mecenasów szkoły.

W tym zakresie liczymy także na wsparcie i życzliwość z Państwa strony.

Podczas kontroli przeprowadzono ankietę wśród rodziców i uczniów, oceniającą między  innymi  stopień zadowolenia ze szkoły.

Średnia ocena zadowolenia ze szkoły w skali 1-5:

  • rodziców- 4,47
  • uczniów- 4,43

Jest nam bardzo miło. Dziękujemy za pozytywne opinie i konstruktywna krytykę. Zapewniamy, że wszelkie cenne uwagi uwzględnimy w naszej dalszej pracy.

 

Oto niektóre wypowiedzi rodziców oceniające pracę naszej szkoły:
  •  „Większość nauczycieli to wyspecjalizowana kadra, przygotowana do pracy z dziećmi, umiejąca współpracować ze sobą jak i z uczniem. Nauczyciele potrafią i chętnie pomagają uczniom.”
  • „Dzieci w naszej szkole nauczane są zgodnie z zasadami praw dziecka. Mają możliwość wypowiadania swoich potrzeb i obaw. Są zawsze wysłuchane.”
  • „Dzieci są traktowane jednakowo, bez względu na stan majątkowy rodziców. Słabsi uczniowie są traktowani na równi z innymi.”
  • „Nasza szkoła jest przyjazna dziecku. Poleciłbym ją znajomemu.”
  • „Nasza szkoła jest przyjazna dziecku. Poleciłbym ją znajomemu.”
  • „Uważam, że obecny pan dyrektor wprowadził dużo dobrych zmian w szkole. Sprawił, że szkoła jest dla dzieci drugim domem.”
  • „Córka najbardziej narzeka na warunki sanitarne w szkole.”

 

Wypowiedzi uczniów:
  • „Gdy mam problem, idę do pani i z nią rozmawiam. Oni udzielają rad.”
  • „Jestem zadowolona, że chodzę do tej szkoły, ponieważ jest wiele konkursów i zajęć dodatkowych. Zawsze na jakąś uroczystość jest apel i przedstawienie. Denerwuje mnie to, że uczniowie ubliżają sobie nawzajem.”
  • „Żeby na nas nie krzyczeli za dużo.”

 

Kochani uczniowie!

Z wielką uwagą przeczytaliśmy Wasze opinie. Cieszymy się, że czujecie się dobrze w waszej szkole i macie świadomość, że w sytuacjach trudnych możecie liczyć na naszą pomoc. Dzielicie się z nami swoimi radościami i smutkami. Jako wasi nauczyciele nadal będziemy pracować nad tworzeniem atmosfery, w której wszyscy będziemy czuć się dobrze i osiągać coraz lepsze wyniki.

 

Dyrektor Szkoły i Rada Pedagogiczna