Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Projekty

Ozdobna linia

Jubileusz Dziesięciolecia Sobotniej Szkoły Języka Polskiego
w Salt Lake City, Utah, USA

Dnia 21 października 2023, współpracująca z naszą szkołą, Sobotnia Szkoła Języka Polskiego w Utah obchodziła jubileusz dziesięciolecia. Z tej okazji nasza siódemka miała sposobność złożyć szkole polonijnej najserdeczniejsze życzenia i obdarować ją: listem gratulacyjnym, specjalnie wykonanym przez uczniów plakatem gratulacyjnym, a także drobnymi upominkami i materiałami do zajęć lekcyjnych, które mamy nadzieję wspomogą działania edukacyjne szkoły. Podczas jubileuszu i licznych podziękowań, uwzględniono i naszą placówkę kierując specjalne słowa uznania za pamięć, wspieranie i realizowanie wspólnych projektów angażujących uczniów i nauczycieli obu szkół. I my, w dowód uznania, możemy pochwalić się pięknymi podziękowaniami skierowanymi na ręce Dyrekcji Szkoły, nauczycieli i drobnymi słodkimi upominkami przekazanymi dla naszych uczniów. Jesteśmy bardzo radzi, że dyrektorzy obu szkół, nauczyciele i dzieci wspólnie dbają oto by nasza tradycja, język, historia były zawsze ważne dla każdego Polaka niezależnie od tego gdzie się znajdujemy.

Uczniowie ze szkoły Plakat Torcik Dekoracje Uczniowie

Gazeta Kolorado

Dorota Misztela

Ozdobna linia

„Poznajmy się! Polska i Ukraina w oczach dzieci”
– projekt polsko-ukraiński

W ostatnich dniach (styczeń 2024) Pan Dyrektor Jarosław Krajewski reprezentował naszą Szkołę podczas wyjazdu na teren Ukrainy. W tym czasie odwiedził m.in. naszą Szkołę Partnerską. W trakcie tej wizyty zostały przekazane upominki świąteczne przygotowane przez naszych uczniów uczestniczących w projekcie. Bardzo spodobały się naszym przyjaciołom. Ponadto zostały odwiedzone mogły naszych żołnierzy m. in. W Lasku Polskim. Dary, które udało nam się wspólnie zebrać zostały przekazane potrzebującym Polakom mieszkającym na Wołyniu. Bardzo serdecznie dziękujemy za wszelką pomoc i zaangażowanie w Świąteczną paczkę. Cieszę się, że wspólnie robimy tak wiele dobra.

sala szkolna Sala szkolna zapalenie znicza Grób Osoby stoją przy choince

 

W ostatnim czasie (listopad 2023) zostaliśmy obdarowani przez naszych przyjaciół ze szkoły w Werbce. Dostaliśmy przepiękne własnoręcznie robione dynie oraz list z pozdrowieniami. Jesteśmy oczarowani pięknem wykonanych prac. Zapewniamy, że pracujemy nad naszymi upominkami, które również prześlemy. Ponadto obie szkoły przygotowują obecnie filmiki dotyczące artystów z naszego regionu. My pochwalimy się Julianem Tuwimem, Władysławem Strzemiński, którego odwiedzimy w najbliższych dniach w MS2. Efekty naszych prac poznanie już niebawem.

Prezent - kokadra Prezenty Pan dyrektor z prezentami Uczennice z prezentami

W bieżącym roku nasza szkoła nawiązała ponownie współpracę ze szkołą w miejscowości Werbka w Ukrainie. We wtorek, 17 października, w ramach tegorocznego projektu odbyło się spotkanie online na platformie Teams. Podczas tego wydarzenia nasi uczniowie (Maria Pławska, Zuzanna Strzelecka, Justyna Żakowska, Ignacy Jaroniek, Zuzanna Szymaniak) mieli okazję nawiązać kontakt z rówieśnikami z Ukrainy i zaprezentować swoje talenty i umiejętności. Spotkanie odbyło się w bardzo ciepłej i przyjaznej atmosferze. W najbliższym czasie przewidywana jest kontynuacja wspomnianego projektu.

Uczniowie z Werbki Ucznnica z Werbki Prezentacja talentów Uczeń pokazuje pracę wykonaną na szydełku Uczennica wykonuje ćwiczenia  Uczniowie siedzą i rozmawiają

 

Ozdobna linia

Projekt "Viribus unitis - wspólnymi siłami. Łódź miastem wielokulturowym i wielowyznaniowym"

Dotychczas reprezentanci naszej szkoły wzięli udział w 3 spotkaniach projektu "Viribus unitis - wspólnymi siłami. Łódź miastem wielokulturowym i wielowyznaniowym" zorganizowany przez nauczycieli ze Szkoły Podstawowej nr 173 im. Żołnierzy Dywizji Kościuszkowskiej w Łodzi. 
Podczas pierwszego zintegrowaliśmy się i poznaliśmy korzenie projektu oraz bliżej założenia kościoła protestanckiego i spotkanie z Pastorem.

Podczas drugiego spotkania odwiedziliśmy Cmentarz przy ul. Ogrodowej gdzie podczas spaceru i gry poznaliśmy postacie, które założyły nasze miasto.

Spotkanie trzecie. 

Jak poznać Łódź wielokulturową i wielonarodową? Jak przenieść się w miniony świat sprzed II wojny światowej? Jest takie miejsce, które to zapewnia i ożywia historię miasta - to niezwykła wystawa "Na wspólnym podwórku" w Muzeum Miasta Łodzi. Uczestnicy projektu zajrzeli do mieszkań rodzin: żydowskiej Goldmanów, polskiej Kaczmarków i niemieckiej Langerów, wypełnionych specjalnie dobranymi przedmiotami, związanymi z religią i językiem domowników. Do czego służył trzepak, co to za "garnek" pod łóżkiem, czym był magiel? Na wszystkie pytania uzyskaliśmy odpowiedzi podczas ostatniego spotkania.

Pastor na sali gimnastycznej Uczniowie przy Manufakturze Uczniowie podczas pracy Na cmentarzu Uczniowie podczas pracy Sala w muzeum

 Uczniowie w muzeum Uczniowie na cmentarzu Eksponat Uczniowie podczas pracy Uczniowie podczas pracy 

Uczniowie w muzeum Uczniowie na cmentarzu Uczniowie podczas pracy Sala w muzeum Sala w muzeum 

Sala w muzeum Uczniowie przy Manufakturze Uczniowie w muzeum

17 listopada 2023 odbyło się pierwsze spotkanie w ramach Międzyszkolnego Projektu Edukacyjnego „Viribus unitis – wspólnymi siłami”. Łódź miastem wielokulturowym, który organizują nauczyciele SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 173 IM. ŻOŁNIERZY DYWIZJI KOŚCIUSZKOWSKIEJ: Katarzyna Komorowska, Joanna Kozińska, Łukasz Handzel we współpracy z Panią Dyrektor Bożeną Biniek. Zostaliśmy już po raz drugi zaproszeni do udziału w projekcie z czego jesteśmy bardzo dumni. Spotkaliśmy się na drugiej edycji w SP nr 173. W tajniki projektu wprowadziła wszystkich pani Katarzyna Komorowska. Z Panią Joanną Kozińską nauczyciele i uczniowie zgłębili historię naszego miasta rozwiązując quiz i zastanawiając się nad znaczeniem słów: bambetle, migawka, gidyja. Uczestnicy projektu mieli też możliwość lepiej poznać samych siebie w czasie zajęć integracyjnych z Panem Łukaszem Handzlem.
Już się nie możemy doczekać kolejnego spotkania! Naszą szkołę reprezentują uczennice klas siódmych: Marta Malinowska, Helena Adamczewska, Natasza Kaczmarek oraz Pani Monika Suchan.

Uczniowie podczas zajęć   

Ozdobna linia

Projekt SP7 Łódź Polska - Rotary Ilkokulu Bursa Turcja

W ramach programu „Erasmus+” w dniach 13 - 17.03.2023 gościli w naszej szkole przedstawiciele ze szkoły Nilüfer Belediyesi Rotary Ilkokulu Bursa w Turcji. Wspólnie zrealizowaliśmy projekt „Job shadowing activity for teachers”. Delegacja z Turcji uczestniczyła w wielu różnorodnych zajęciach, lekcjach i warsztatach na terenie naszej szkoły.

W poniedziałek uroczyście powitaliśmy gości przedstawieniem „Piękna nasza Polska cała”, przygotowanym przez zespół nauczycieli: panią Ewę Kubicką, Agnieszkę Rembowską, Dorotę Kuzalską, Joannę Micielską i Monikę Suchan. Uczniowie zaprezentowali ciekawostki o polskich miastach, zatańczyli zarówno tańce narodowe, jak i współczesne oraz zaśpiewali piosenki związane tematycznie z naszą Ojczyzną. Podczas uroczystości Dyrekcja Szkoły z Turcji przekazała na ręce Pana Dyrektora Jarosława Krajewskiego pamiątki związane z kulturą i tradycją turecką. Zostały one umieszczone w gablocie w hallu szkoły. Po tym wydarzeniu nauczyciele ze szkoły w Turcji wzięli udział w lekcjach przygotowanych przez nauczycieli naszej szkoły. Między innymi w lekcji języka angielskiego w klasie pierwszej – u pani Doroty Miszteli i lekcji edukacji wczesnoszkolnej – u pani Bogumiły Grzyb.

W kolejnych dniach goście obserwowali zajęcia biologii u pani Małgorzaty Papuga, edukacji wczesnoszkolnej – u pani Katarzyny Kucharskiej, informatyki – u pani Małgorzaty Gęsich, techniki – u pani Doroty Miszteli, geografii – u pan Michała Kiersztyna, wychowania fizycznego – u pan Hovhannesa Yazichyana, języka hiszpańskiego – u pani Malwiny Ciesielskiej oraz kilku lekcji języka angielskiego u pani Urszuli Banasiak i Ewy Kubickiej. Ponadto uczestniczyli w warsztatach „Teaching Methods and Materials Used for Revising Material” zorganizowanych przez panią Urszulę Banasiak i Ewę Kubicką.

Nasi goście mieli okazję również poznać nasze miasto. Odwiedzili między innymi Pałac Herbsta, Księży Młyn i Manufakturę. Podziwiali piękne kamienice na ulicy Piotrkowskiej oraz znaleźli chwilę wytchnienia w Parku Źródliska. Niezapomnianych wrażeń dostarczył także pobyt w stolicy.

Projekt pozwolił Nam zacieśnić współpracę między szkołami, wzajemną wymianę doświadczeń oraz poznanie systemów edukacyjnych obu Państw. Nasi uczniowie mieli możliwość wykorzystania języka angielskiego w praktyce oraz doskonalenia swoich umiejętności komunikowania się.

Delegacja z Turcji z Dyrektorem SP7 przed szkołą Nauczyciel z Turcji z osobami z naszej szkoły Nasi uczniowie Delegacja z Turcji z naszymi uczniami Delegacja z Turcji z Dyrektorem SP7 Delegacja z Turcji z naszymi uczniami Delegacja z Turcji z naszymi uczniami Delegacja z Turcji z naszymi uczniami Delegacja z Turcji  Nauczyciel z Turcji podczas zajęć Delegacja z Turcji z naszymi uczniami Delegacja z Turcji z naszymi uczniami Delegacja z Turcji z naszymi uczniami Delegacja z Turcji z naszymi uczniami Delegacja z Turcji z naszymi uczniami Delegacja z Turcji z naszymi uczniami

Prace uczniów dotyczą projektu "Bajkowa Łódź" wykonane podczas lekcji informatyki przybliżające naszym gościom bajkowych bohaterów filmowych z dorobku łódzkiej animacji.

Ewa Kubicka

Ozdobna linia

Podsumowanie projektu polsko-ukraińskiego "Poznajmy się"

W mijającym roku szkolnym dwie klasy 5a i 5c podjęły się realizacji projektu polsko-ukraińskiego ze szkołą partnerską we Wrebce. Podczas ostatnich miesięcy mieliśmy szansę poznać bliżej okolice tamtejszej szkoły, kulturę, tradycje i zwyczaje naszych przyjaciół z Ukrainy. Ostatnim etapem była wymiana nagrań dotyczących kulinariów oraz działań rzemieślniczych dotyczących tworzenia ukraińskich, tekstylnych lalek oraz wyszywanek. Uczniowie obu szkół byli zachwyceni ciekawą prezentacją umiejętności przyjaciół zza granicy. Bardzo się cieszymy, że z powodzeniem nasi podopieczni się zaangażowali w realizację zadań projektowych. Liczymy, że w niedalekiej przyszłości będziemy mieli możliwość spotkać naszych przyjaciół na żywo. 

Sami zobaczcie, ile ciekawych działań zrealizowaliśmy

 

Projekt Polsko-Ukraiński - etap 2

Klasy 5a i 5c wspólnie z wychowawcami od początku marca realizują projekt oparty o współpracę ze szkołą partnerską w ukraińskiej Vrebce. Pierwszy etap polegał na przybliżeniu naszych miast i szkół, pisaliśmy o tym wcześniej.
Drugi etap oparty o wymianę kultury w kontekście treści patriotycznych. Obie szkoły zaprezentowały bardzo wzruszające treści opowiadające o polskiej i ukraińskiej drodze do Niepodległości. Poniżej kilka zdjęć z lekcji oraz koncertu chóru - Pieśni Patriotycznych, który przesłaliśmy w ramach naszego materiału. Udostępniamy też film i koncert oraz zachęcały do obejrzenia materiałów.

Uczniowie oglądają film Uczniowie oglądają film 

Strona tytułowa koncertu Uczniowie występujący podczas koncertu Uczniowie występujący podczas koncertu

Monika Suchan

„Poznajmy się! Polska i Ukraina w oczach dzieci”

Od początku marcu nasza szkoła wraz z szkołą ukraińską w miejscowości Werbka (obwód wołyński) realizuje wspólny projekt „Poznajmy się! Polska i Ukraina w oczach dzieci”. Projekt ten został podzielony na trzy etapy. W ramach pierwszego etapu uczniowie z klas Va i Vc na godzinach wychowawczych obejrzeli film, przygotowany przez uczniów z Ukrainy. W filmie zaprezentowane zostały zabytki, pomniki i miejsca pamięci narodowej obwodu wołyńskiego. Natomiast nasi uczniowie przygotowali prezentację multimedialną, która została przesłana na Ukrainę i zawiera informacje, dotyczące najważniejszych zabytków naszego miasta, jakie uczniowie naszej szkoły polecają zwiedzić uczniom z Ukrainy, którzy w ramach współpracy przyjadą do Łodzi.

Kolejne dwa etapy zostaną zrealizowane w najbliższym czasie. Uczniowie ukraińscy zostaną zapoznani z polskimi pieśniami patriotycznymi, a także z tradycjami, obyczajami i potrawami, związanymi ze Świętami Wielkanocnymi.

Logo Szkoła s. Werbka s. Werbka Klasztor s. Werbka s. Werbka cerkiew Aleja sław - Kowel polski cmentarz s. Werbka SP7 Muzeum Biała Fabryka Księży Młyn 3 misie - skansen Skansen Stadion Widzewa Zapraszamy do Łodzi

Helena Kobus

Ozdobna linia

Projekt historyczno-partiotyczny pt. "Zwierzęta - przyjaciele żołnierzy na wojennych drogach"

W listopadzie 2021 roku świetlica szkolna wzięła udział w projekcie historyczno-patriotycznym p.t. "Zwierzęta - przyjaciele żołnierzy na wojennych drogach". Organizatorem projektu było ŁCDNIKP.

Uczestnicy świetlicy podczas cyklu zajęć zapoznali się z wydarzeniami historycznymi związanymi z odzyskaniem przez Polskę niepodległości. Dzieci poznając losy sympatycznej klaczy Kasztanki oraz niedźwiedzia polarnego Baśki Murmańskiej zaznajamiały się z postacią marszałka Józefa Piłsudskiego oraz tłem historycznym jakim były rozbiory Polski i ograniczenia jakie ze sobą wniosły, a także nastroje Polaków z tym związane. Podczas zajęć przybliżona została przyczyna wybuchu I wojny światowej oraz data zakończenia wojny - Święta Niepodległości. Zwrócono szczególną uwagę na dalsze działania wojenne mające na celu walkę o niepodległość (wojna polsko-bolszewicka), które prowadzono po zakończeniu I wojny światowej. W te wszystkie trudne zagadnienia, bardzo łatwo wprowadziła dzieci postać klaczy Kasztanki, a podczas poznania niedźwiedzicy Baśki Murmańskiej uczniowie utrwalili poznane wcześniej wydarzenia. 

Prace plastyczne uczniów zdobiły świetlicową galerię oraz zostały wykorzystane do stworzenia lapbooków, które zaprezentowano także innym grupom świetlicowym. W styczniu 2022 roku podsumowano projekt. Opis wykonanych działań w naszej szkole uwzględniono w publikacji „Dobrych Praktyk” ŁCDNIKP.

Dziękuję dzieciom za zaangażowanie podczas zajęć i zapraszam do udziału w naszych kolejnych działaniach.

Anna Machnicka

Prace uczniów n.t. Baśki Murmańskiej ujęte w formie lapbooka.Prace uczniów n.t. Baśki Murmańskiej ujęte w formie lapbooka.Prace uczniów n.t. Baśki Murmańskiej ujęte w formie lapbooka.Prace uczniów n.t. Baśki Murmańskiej ujęte w formie lapbooka.Prace uczniów n.t. Baśki Murmańskiej ujęte w formie lapbooka.Prace uczniów n.t. Baśki Murmańskiej ujęte w formie lapbooka.Prace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbooka Prace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaPrace uczniów klas I - III n.t. Kasztanki i wydarzeń historycznych z czasów I wojny światowej ujęte w formie lapbookaKomiks o Baśce Murmańskiej w formie kolorowanki - prace uczniów klasy IdKomiks o Baśce Murmańskiej w formie kolorowanki - prace uczniów klasy IdKomiks o Baśce Murmańskiej w formie kolorowanki - prace uczniów klasy IdKomiks o Baśce Murmańskiej w formie kolorowanki - prace uczniów klasy IdKomiks o Baśce Murmańskiej w formie kolorowanki - prace uczniów klasy IdKomiks o Baśce Murmańskiej w formie kolorowanki - prace uczniów klasy IdKomiks o Baśce Murmańskiej w formie kolorowanki - prace uczniów klasy IdKomiks o Baśce Murmańskiej w formie kolorowanki - prace uczniów klasy Id

 

Ozdobna linia

Projekt „Potrawy regionalne związane z historią naszej małej Ojczyzny”

Miło nam poinformować, że nasza szkoła  rozpoczęła realizację projektu „Potrawy regionalne związane z historią naszej małej Ojczyzny” obejmującego Współpracę Szkół Partnerskich w ramach przedsięwzięcia „Razem dla Edukacji” – „Rodzina Polonijna”. Projekt organizowany jest przez Łódzki  Oddział Stowarzyszenia „Wspólnota Polska” oraz Szkołę Podstawową nr 7 im. Orląt Lwowskich w Łodzi. Skierowany jest on do uczniów klasy IIA naszej szkoły i ich rówieśników  ze Szkoły Podstawowej  z polskim językiem nauczania im. Żwirki i Wigury w Cierlicku  w Czechach. Opiekunami projektu są pan dyrektor Jarosław Krajewski i wychowawca klasy IIa pani Katarzyna Jarkowska.
Będzie on realizowany poprzez  wycieczkę po Łodzi, studiowanie książek z przepisami kuchni łódzkiej,  warsztaty kulinarne oraz rozmowy dotyczące regionu i kuchni naszych czeskich partnerów. Jest to doskonała okazja do wymiany informacji dotyczących: regionów, kultur, ciekawostek i gastronomii.

Wycieczka po Łodzi

W piękny, słoneczny październikowy dzień uczniowie klasy lIa i IIb wraz z opiekunami wzięli udział w autokarowo-pieszej wycieczce po Łodzi. Poznawanie naszego miasta zaczęliśmy od ulicy Piotrkowskiej, skąd ruszyliśmy szlakiem bajkowej Łodzi. Następnie odwiedziliśmy Palmiarnię, która jest jedną z najnowocześniejszych w Europie. Kolejnym przystankiem był Park im. Szarych Szeregów. Z pewnością dużą atrakcją była możliwość podziwiania panoramy naszego miasta z Góry Rogowskiej. W Łagiewnikach mogliśmy zobaczyć najstarsze zabytki Łodzi – kapliczki św. Antoniego i św. Rocha. Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w Muzeum Historii Łodzi, którego siedziba mieści się w jednym z najbardziej okazałych budynków miasta, w dawnym pałacułódzkiego fabrykanta Izraela Poznańskiego.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do szkoły. Wycieczka należała z pewnością do udanych, ponieważ mogliśmy podziwiać piękno naszej małej ojczyzny.

ul. PiotrkowskaBajkowa łódźZabytki ŁodziUczniowieParkParkZabytki ŁodziWidokŁagiewnikizdjęcie grupoweMuzeum

Wizyta w polskiej szkole w Czechach

W ostatnim tygodniu października pan dyrektor Jarosław Krajewski i Katarzyna Jarkowska, opiekunowie projektu  „POTRAWY REGIONALNE ZWIĄZANE Z HISTORIĄ NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY” udali się do Czech, do Szkoły Podstawowej  z polskim językiem nauczania im. Żwirki i Wigury w Cierlicku. Celem wizyty było omówienie współpracy, a także przekazanie szkole sprzętu elektronicznego i fotograficznego, na którym będzie dokumentowana realizacja projektu.

Herb Szkoła w Czechach Szkoła w Czechach Szkoła w Czechach

Śląsk Cieszyński -Cierlicko

Dzieci z klasy IIA poznały region Śląska Cieszyńskiego, gdzie mieści się zaprzyjaźniona z nami szkoła w Cierlicku.

Uczniowie przy pracyUczniowie przy pracyUczniowie przy pracy

Historia Łodzi – warsztaty

29 października pani Katarzyna Jarkowska i pan dyrektor Jarosław Krajewski przeprowadzili w klasie IIA warsztaty związane z historią naszej małej ojczyzny. Na początku dzieci szukały Łodzi na mapie naszego kraju. Następnie studiowały plan miasta (mamy w nim wiele „zabawnych” ulic). Z legendy dowiedziały się, że nasze miasto jest bardzo stare i kiedyś nie wyglądało tak jak obecnie. A już na pewno, gdy przez puszczę płynął chłop o imieniu Janusz. To z niej wiemy dlaczego nasze miasto ma w herbie łódkę. Uczniowie poznali  także dawne herby naszego miasta. Wykonali łódkę metodą origami. Bawili się wierszami znanego łódzkiego poety Juliana Tuwima, poznając jego twórczość. Dzieci z wielkim zainteresowaniem oglądały prezentację, zdjęcia, albumy, książki, pocztówki i foldery związane z Łodzią. Oj działo się, działo.

Książki o ŁodziZajęcia z mapąUczniowie podczas zajęćUczniowie podczas zajęHerb ŁodziUczniowie podczas zajęUczniowie podczas zaję

Warsztaty kulinarne w klasie IIa

W listopadzie uczniowie klasy IIa uczestniczyli w warsztatach kulinarnych w ramach projektu „„POTRAWY REGIONALNE ZWIĄZANE Z HISTORIĄ NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”. Najpierw dzieci poznały książki poświęcone tradycjom kulinarnym województwa łódzkiego oraz przepisy potraw tam zawarte. Następnie na terenie naszej placówki , w stołówce szkolnej, pod czujnym okiem pani kucharki Honoraty, mali kucharze przygotowali kanapki z leberką i ogórkiem kiszonym oraz żulik z masłem i powidłami łowickimi (śliwkowymi). Drugie warsztaty odbyły już się na wyjeździe. Gościliśmy w barze pani Iwonki, gdzie wspólnie gotowaliśmy zalewajkę, lepiliśmy pierogi z farszem oraz smażyliśmy i dekorowaliśmy pyszne naleśniki.

Zakończenie projektu w klasie IIA

Uczniowie klasy IIA zakończyli udział w projekcie „Potrawy regionalne związane z historią naszej małej Ojczyzny” obejmującego Współpracę Szkół Partnerskich w ramach przedsięwzięcia „Razem dla Edukacji” – „Rodzina Polonijna”. Podsumowaniem działań dzieci jest pięknie wydana książka „Kulinaria Ziemi Łódzkiej i Śląska Cieszyńskiego”. Każdy uczeń biorący udział w projekcie otrzymał taki egzemplarz z rąk pana dyrektora Jarosława Krajewskiego jako pamiątkę.

KsiążkaNasi uczniowieNasi uczniowieNasi uczniowieNasi uczniowie

K. Jarkowska

Ozdobna linia

Współpraca ze Szkołą Języka Polskiego w Salt Lake City, UTAH, USA.

Miło nam poinformować społeczność szkolną, że pomimo pandemii i globalnych trudności w funkcjonowaniu  szkół na całym świecie, dalej  kontynuujemy  współpracę ze szkołą polonijną w SLC, Utah, USA.  W ramach tej współpracy realizujemy różnego rodzaju aktywności, w tym wymiana książek, materiałów dydaktycznych, czy prowadzenie korespondencji między uczniami naszych szkół.  Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że tym razem  odpowiedziały na nasze listy dzieci ze szkoły w SLC. Tematem przewodnim była moja okolica. Dowiedzieliśmy się jak wygląda stan Utah, jakie atrakcje możemy tam odnaleźć, a także jak żyją w Utah rodziny polskie i dlaczego im się tam podoba. Otrzymaliśmy również  kolorowe prospekty informacyjne  z tego rejonu. Listy, które dotarły do szkoły, zostały przekazane dzieciom. Mamy nadzieję, że kolejny temat, z którym zmierzą się uczniowie obu szkół również im się spodoba.  

Koordynatorki ds. współpracy Ewa Kubicka i Dorota Misztela

Ozdobna linia

Współpraca ze szkołą w Gruzji

Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego tradycyjnie już wysłaliśmy wiadomość do szkoły w niewielkiej Melaanii w Gruzji. Uczniowie napisali kilka słów o swoich planach na najbliższe miesiące i razem wysłaliśmy pozdrowienia oraz zapytaliśmy jak aktualnie wygląda nauka u nich w placówce. Mamy nadzieję na rychłą odpowiedź! Poniżej zamieszczamy wybrane wiadomości stworzone przez uczniów klas szóstych.

Urszula Banasiak

List List

W zeszłym tygodniu (21-25.03) wysłaliśmy wiadomość do szkoły w Gruzji, z którą współpracujemy. Przesłaliśmy pozdrowienia oraz zapytanie jak odnajdują się w obecnej sytuacji w Europie. Opisaliśmy także działania, które podjęliśmy i nadal podejmujemy, aby wesprzeć uchodźców z Ukrainy, mieszkańców Lwowa (miasta partnerskiego Łodzi) oraz uczniów przybyłych do naszej placówki. W odpowiedzi dostaliśmy email pełen ciepłych słów i informacji o tym, jak uczniowie szkoły w Melaani pomagają Ukrainie. Tam także zorganizowano zbiórki darów, a dzieci napisały i dołączyły do paczek listy ze słowami otuchy dla Ukraińców. Zarówno w dalekiej Gruzji jak i tu wszyscy mamy nadzieję, że wojna wkrótce się skończy. 


 

W okresie przedwakacyjnym ponownie wysłaliśmy wiadomość do szkoły w miejscowości Melaani, w Gruzji, z którą współpracujemy. Przekazaliśmy kilka informacji o tym, jak miewamy się po powrocie do nauki stacjonarnej oraz o tym, jak bardzo stęskniliśmy się za sobą podczas nauki zdalnej. Przesłaliśmy gruzińskim uczniom życzenia wspaniałych wakacji i bardzo gorące pozdrowienia z Łodzi. Mamy nadzieję, że w nadchodzącym roku uda się nam zacieśnić więzi między naszymi szkołami!

U. Banasiak

WIADOMOŚĆ DO GRUZJI

Po wyjątkowo długich feriach wróciliśmy do nauki - młodsze klasy stacjonarnie, starsze nadal zdalnie. Kilkoro uczniów z klasy 5B opisało funkcjonowanie naszej szkoły po przerwie w krótkich mailach adresowanych do kolegów i koleżanek w Gruzji. Ciekawe jak wygląda sytuacja u nich w kraju...? Miejmy nadzieję, że odpowiedzą i dowiemy się czegoś od dzieciaków z Melaani.

Wiadomości, które wysłaliśmy możecie przeczytać poniżej!

List  

Urszula Banasiak

Wakacyjne wspomnienia

Współpraca, którą nawiązaliśmy w poprzednim roku szkolnym ze szkołą w Melaani, w Gruzji nadal się rozwija. Po rozpoczęciu nowego roku szkolnego, kiedy zrobiło się wokół bardziej jesiennie, dzieci z klasy 5A narysowały swoje wakacyjne wspomnienia. Zdjęcia tych pięknych prac, które poza ujawnieniem talentów artystycznych, ćwiczą także umiejętność wykorzystania języka angielskiego do opisywania świata, wysłaliśmy do Gruzji. Mamy nadzieję, że będą im się podobać i że uczniowie z Melaani także podzielą się z nami swoimi pracami w przyszłości.

     

Urszula Banasiak



Centrum Mistrzostwa Informatycznego

Ogólnopolski projekt grantowy, którego celem jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej oraz aktywizacja młodzieży uzdolnionej informatycznie. Grant realizowany jest w ramach Projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020.

Projekt CMI stanowi kompleksową koncepcję wzmocnienia polskiej edukacji informatycznej ukierunkowanej na kształcenia uzdolnionych uczniów przy zaangażowaniu najlepszych uczelni technicznych w kraju. Dzięki realizacji wskazanych celów projekt wzmocnił u uczniów chęć rozwoju zainteresowań z zakresu algorytmiki i programowania, posłużył także upowszechnieniu idei konkursów informatycznych oraz wyłonił zespoły zdolne do podjęcia rywalizacji w zawodach informatycznych na poziomie krajowym oraz ogólnoświatowym. 

W naszej szkole w ramach projekty CMI już drugi rok prowadzone są zajęcia koła informatycznego dotyczące algorytmiki i programowania. Uczniowie w ramach zajęć poznawali program Scratch, tworzyli animacje, gry i programy komputerowe. Część z nich wzięła udział w dwóch konkursach: Liga algorytmiczna (Kajetan Pietrzak, Agnieszka Dudka, Gabriela Kwiatkowska, Maja Dąbrowska, Marta Kamińska-Grzelak i Natalia Stolarska) i II Ogólnopolskie zawody  algorytmiczne (Marta Kamińska-Grzelak i Natalia Stolarska). 

Uczniowie podnieśli wiedzę z zakresu:

  • matematycznych podstaw algorytmiki,
  • języka programowania,
  • narzędzi programistycznych,
  • tworzenia algorytmów oraz ich analizowania, implementowania oraz testowania.

Mapa szkół w projekcie CMI

M. Gęsich