Dzień Debaty Oksfordzkiej
Dzień Debaty Oksfordzkiej był okazją do przybliżenia uczniom tej innowacyjnej metody pracy, wprowadzenia do elementów dyskusji, wyrażania swoich poglądów, formułowania tez, zadawania pytań i udzielania na nie rzeczowych odpowiedzi. W ramach działań w kilku klasach odbyły się warsztaty oraz przykładowe krótkie formy wykorzystujące formułę debaty. Najważniejszym jednak wydarzeniem, szczególnie dla młodych debatantów Koła Debaty Oksfordzkiej "Debata z Siódemką" było przygotowanie oraz zaprezentowanie pełniej formuły debaty oksfordzkiej młodszym kolegom z klasy 3b. Tematem rozważań była kwestia potrzeby prowadzenia badań naukowych związanych z eksploracją kosmosu. Usłyszeliśmy rzeczowe i przekonywujące argumenty zarówno propozycji jak i opozycji. Były płomienne mowy mówców i kąśliwe pytania oponentów, sporo zabawy ale i też dużo emocji i stresu. Debata podobała się młodszym uczniom. Za możliwość uczestnictwa w tak niezwykłej lekcji bardzo dziękujemy pani Bogumile Grzyb - wychowawczyni klasy 3b. Za przygotowanie debaty odpowiedzialni byli: Zuzanna Goździkowska - 8c, Natalia Zielonka, Oskar Hołys, Michał Rupiewicz, Marcin Dmowski, Kacper Matusiak - 8a, Jan Woźniak, Szymon Sokołowski - 7b.
M.Kiersztyn