Dzień Edukacji Włączającej
W dniu 19 marca 2024 roku (wtorek) w naszej szkolnej świetlicy odbyły się zajęcia psychoedukacyjne poświęcone tematyce osób niepełnosprawnych z okazji Dnia Szkoły Włączającej. Uczniowie z klas młodszych zostali wprowadzeni w tematykę pojęcia „niepełnosprawności”, poznali rodzaje niepełnosprawności, poznali pojęcie osoby mająca zaburzenie rozwojowe o nazwie Zespół Downa. Uczniowie z klas 1 – 3 podczas zajęć uczestniczyli w zabawie edukacyjnej polegającej na wcieleniu się w rolę osoby niepełnosprawnej min: osoby niewidomej, osoby niesłyszącej, osoby z Zespołem Downa.
Uczniowie wcielając się w rolę osoby niepełnosprawnej mieli za zadanie np.: odgadnąć za pomocą zmysłów między innymi dotyku – rozpoznać i nazwać wylosowany przedmiot z koszyka, za pomocą węchu i smaku rozpoznać i nazwać wylosowane rzeczy i przedmioty codziennego użytku. Dzieciom bardzo podobało się to ćwiczenie manualno – sensoryczne. Uczniowie uczestniczyli w zabawach emocjonalno – ruchowych przy muzyce z chustą animacyjną. Uczniowie mieli do pokonania ścieżkę sensoryczną ułożoną z różnych produktów. Dzieci jako zadanie plastyczne miały wymyśleć magiczną miksturę akceptacji inności oraz namalować ją w słoiku.
Dzieci dowiedziały się na tych zajęciach o życiu codziennym i funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych w naszym społeczeństwie, mogły opowiedzieć co by zrobiły, gdyby taki kolega lub koleżanka pojawili się w ich klasie – jakby starali się im pomóc w szkole i w klasie. Dzieci uważanie i z dużą empatią uczestniczyły w tych zajęciach, były bardzo ciekawe i z chęcią wykonały zaproponowane ćwiczenia praktyczne.
Wszystkim uczniom gratuluję zaangażowania w tematykę zaproponowanych zajęć psychoedukacyjnych dotyczącej niepełnosprawności okazały ogromne zrozumienie, tolerancję i akceptację wobec osób niepełnosprawnych.
Nauczyciele świetlicy: Małgorzata Sadowska, Agnieszka Kociołek