Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Edukacja włączająca

02.04.2022 „Międzynarodowy Dzień Autyzmu”

W dniu 31 marca 2022 roku (czwartek) w naszej szkole odbył się Międzynarodowy Dzień Autyzmu. Z tej okazji uczniowie z klas 1 – 3 w świetlicy szkolnej podczas zajęć uspołeczniających mieli zorganizowane zajęcia psychoedukacyjne z elementami arteterapii poświęcone tolerancji i akceptacji wobec zaburzenia rozwojowego człowieka jakim jest autyzm. Działania te są związane z działaniami Szkoły Włączającej w naszej szkole. Uczniowie z klas 1 – 3 w czasie zajęć świetlicowych zostali wprowadzeni w tematykę tolerancji, akceptacji wobec osób z autyzmem oraz Zespołem Aspergera poprzez obejrzenie prezentacji na ten temat, odbyła się dyskusja na temat „Zaświeć się na niebiesko dla Autyzmu” Uczniowie z klas 1 – 3 podczas zajęć uczestniczyli w obejrzeniu filmików edukacyjnych, o tematyce tolerancji i akceptacji szacunku, zrozumienia, empatii, przyjaźni wobec osób z autyzmem oraz Zespołem Aspergera.

Dzieci dowiedziały się na tych zajęciach o życiu codziennym i funkcjonowaniu osób z autyzmem oraz Zespołem Aspergera, które inaczej funkcjonują w życiu społecznym, mogły opowiedzieć co by zrobiły, gdyby miały w swojej klasie lub najbliższym otoczeniu kolegę lub koleżankę – jakby starały się im pomóc w szkole i w klasie. Dzieci uważanie i z dużą empatią uczestniczyły w tych zajęciach, były bardzo ciekawe i z chęcią wykonały zaproponowane ćwiczenia.

W ramach święta autyzmu została zaproponowana uczniom z klas 1 – 3 praca plastyczna pt. „Żarówka oraz puzzle w kolorze niebieskim” uczniowie kolorowali kredkami, mazakami, pastelami szablon puzzla oraz żarówki. Uczniowie mieli w drugim zadaniu plastycznym ozdobić według własnego pomysłu szablon litery z wyrazu – AUTYZMWszystkim uczniom gratuluję pomysłów plastycznych oraz zaangażowania w Międzynarodowy Dzień AUTYZMU oraz w tematykę zaproponowanych zajęć psychoedukacyjnych dotyczącej akceptacji i szacunku wobec autyzmu. Dzieci wykazały ogromne zrozumienie, tolerancję i akceptację wobec osób, które w inny sposób funkcjonują społecznie, maja problemy z emocjami, problemy w relacjach rówieśniczych, bo wszyscy jesteśmy tacy sami mimo drobnych różnic między ludźmi w społeczeństwie -  wymiar edukacyjny zajęć sprawił, że uczniowie w sposób empatyczny zrozumieli, że każdy z nas jest inny, ale ma takie same potrzeby oraz  zasługuje na szacunek, wsparcie i pomoc  najbliższego otoczenia w jakim codziennie żyje.

Małgorzata Sadowska