Edukacja Włączająca „Międzynarodowy Dzień Tolerancji”.
W dniu 16 listopada 2021 roku (wtorek) w naszej szkole odbył się Międzynarodowy Dzień Autyzmu. Z tej okazji uczniowie z klas 1 - 3 w świetlicy szkolnej podczas zajęć uspołeczniających mieli zorganizowane zajęcia psychoedukacyjne z elementami arteterapii poświęcone tolerancji i akceptacji wobec inności. Działania te są związane z działaniami Szkoły Włączającej w naszej szkole. Uczniowie z klas 1 - 3 w czasie zajęć świetlicowych zostali wprowadzeni w tematykę tolerancji, akceptacji wobec osób z różnymi niepełno sprawnościami, kolorem skóry, kolorem włosów, innym wyglądem, pochodzeniem poprzez obejrzenie prezentacji na ten temat, odbyła się dyskusja na temat „Inność jest ok”. Uczniowie z klas 1 - 3 podczas zajęć uczestniczyli w obejrzeniu filmików edukacyjnych, o tematyce tolerancji, akceptacji, szacunku, zrozumienia, empatii, przyjaźni wobec osób z różnych stron świata.
Dzieci dowiedziały się na tych zajęciach o życiu codziennym i funkcjonowaniu osób z niepełnosprawnością, które inaczej wyglądają, mają inny kolor skóry, inny kolor włosów, noszą aparat na zębach lub w uchu w naszym społeczeństwie, mogły opowiedzieć co by zrobiły, gdyby miały w swojej klasie lub najbliższym otoczeniu kolegę lub koleżankę – jakby starały się im pomóc w szkole i w klasie. Dzieci uważanie i z dużą empatią uczestniczyły w tych zajęciach, były bardzo ciekawe i z chęcią wykonały zaproponowane ćwiczenia.
W ramach święta tolerancji została zaproponowana uczniom z klas 1 - 3 praca plastyczna pt „Wszyscy jesteśmy różni choć tacy sami” uczniowie kolorowali szablon kuli ziemskiej otoczonej dziećmi z różnych stron świata. Uczniowie mieli w drugim zadaniu plastycznym ozdobić według własnego pomysłu szablon litery z wyrazu - tolerancja. Wszystkim uczniom gratuluję pomysłów plastycznych oraz zaangażowania w Międzynarodowy Dzień Tolerancji oraz w tematykę zaproponowanych zajęć psychoedukacyjnych dotyczącej akceptacji i szacunku wobec inności. Dzieci wykazały ogromne zrozumienie, tolerancję i akceptację wobec osób, które są inne, inaczej wyglądają, bo wszyscy jesteśmy tacy sami mimo drobnych różnic między ludźmi w społeczeństwie - wymiar edukacyjny zajęć sprawił, że uczniowie w sposób empatyczny zrozumieli, że każdy z nas jest inny, ale ma takie same potrzeby oraz zasługuje na szacunek, wsparcie i pomoc najbliższego otoczenia w jakim codziennie żyje.
Nauczyciel świetlicy
Małgorzata Sadowska