Międzynarodowego Dnia Tolerancji
W dniu 16 listopada 2022 roku w naszej szkolnej świetlicy odbyły się zajęcia psychoedukacyjne z elementami socjoterapii w ramach działań szkoły włączającej poświęcone tematyce tolerancji i życzliwości w ramach Międzynarodowego Dnia Tolerancji pt. „Każdy z nas jest wyjątkowy”. Uczniowie z klasy 1c i 1b oraz 2c, 2a, 2b, 3b i 3c oraz 4a zostali wprowadzeni w tematykę różnych sytuacji społecznych ważnych dla funkcjonowania ludzi w społeczeństwie. Dzieci oglądały różne portrety osób przedstawiające osoby między innymi o innym kolorze skóry, wzroście, wadze, kolorze włosów i oczu, pochodzeniu społecznym i majątkowym w codziennych sytuacjach społecznych min w zabawie, na spacerze, w grze w piłkę, na spacerze w parku, w autobusie czy w tramwaju, w sklepie. Dzieci wysłuchały opowiadania pt. „Smok Josh szuka przyjaciół” do, którego wykonały ilustrację kredkami i mazakami. Historia o smoku, który mieszkał w lesie i pewnego dnia postanowił poszukać przyjaciela bardzo zainteresowała uczniów. Uczniom bardzo się ta forma zajęć edukacyjno - uspołeczniających podobała, z dużym zaangażowaniem przystąpili do rysowania opowieści o smoku w gronie rówieśników podczas zajęć świetlicowych.
Nauczyciele świetlicy: Małgorzata Sadowska, Agnieszka Kociołek
W dniu 17 listopada 2022 roku w naszej szkolnej świetlicy odbyły się zajęcia psychoedukacyjne z elementami socjoterapii w ramach działań szkoły włączającej poświęcone tematyce tolerancji i życzliwości w ramach Międzynarodowego Dnia Tolerancji pt. „Zabawy dla dzieci o tolerancji z muzyką”. Uczniowie z klasy 1c i 1b oraz 2c, 2a, 2b, 3b i 3c oraz 4a zostali wprowadzeni w tematykę różnych sytuacji społecznych ważnych dla funkcjonowania ludzi w społeczeństwie. Dzieci oglądały różne portrety osób przedstawiające osoby między innymi o innym kolorze skóry, wzroście, wadze, kolorze włosów i oczu, pochodzeniu społecznym i majątkowym w codziennych sytuacjach społecznych min w zabawie, na spacerze, w grze w piłkę, na spacerze w parku, w autobusie czy w tramwaju, w sklepie. Dzieci wzięły udział w zabawach o tolerancji o charakterze integrującym grupę świetlicową min: zabawa „SmokJosh szuka przyjaciół”, „Kto tak jak ja …?”, „Pokaż swoja wylosowaną minkę”, „Jestem do Ciebie podobny, bo …, różnię się od Ciebie tym, że …” . Uczniom bardzo się ta forma zajęć edukacyjno - uspołeczniających podobała, z dużym zaangażowaniem przystąpili do zabawy w gronie rówieśników podczas zajęć świetlicowych.
Nauczyciele świetlicy: Małgorzata Sadowska, Agnieszka Kociołek