Świat dźwięków i znaków migowych
W trakcie dzisiejszych zajęć dzieci miały okazję dowiedzieć się, jak działa zmysł słuchu, jakie dźwięki nas otaczają i jak ważny jest on w codziennym życiu. Zostały zapoznane z tym, jak osoby niesłyszące radzą sobie w świecie, w którym dźwięki nie są odbierane w tradycyjny sposób. Następnie uczniowie mieli okazję poznać alfabet języka migowego, który jest jednym z głównych sposobów komunikacji osób niesłyszących. Uczyli się, jak migać poszczególne litery. Na zakończenie każdy uczestnik miał okazję zaprezentować swoje imię, wykorzystując język migowy. Sprawiło im to wiele radości i satysfakcji. Dzieci uczestniczyły także w zabawach ruchowych, w których zamiast słów używały ustalonych znaków i gestów. Dzięki temu mogły doświadczyć, jak porozumiewać się i współpracować bez używania dźwięków. Na zakończenie dzieci brały udział w zabawie, podczas której odgadywały przedmioty wydające różne dźwięki. Używając jedynie słuchu, miały za zadanie rozpoznać, jaki przedmiot wydaje dany dźwięk. Zabawa rozwijała ich zdolności słuchowe i koncentrację. Zajęcia miały na celu nie tylko rozwój świadomości na temat zmysłu słuchu, ale również wprowadzenie dzieci w świat osób niesłyszących, zrozumienie ich codziennych wyzwań oraz naukę porozumiewania się za pomocą języka migowego.
Anna Drzazga