Światowy dzień kreatywności
Zajęcia świetlicowe - "Dzień Kreatywności"
W dniu 15 kwietnia 2025 roku (wtorek) w naszej szkole odbyły się zajęcia świetlicowe dla grupy uczniów z klas 1, 2 dotyczące działań w ramach szkoły włączającej z okazji Światowego Dnia Kreatywności pt. „Czym jest kreatywne myślenie – zabawy na pomysłowość i wyobraźnię?”. Uczniowie zostali wprowadzeni w tematykę pojęć: „kreatywność”, „bodźce”, „zmysły człowieka”, „pomysłowość”, „wyobraźnia”. Dzieci obejrzały krótki filmik edukacyjny z neurodydaktyki – jak działają poszczególne zmysły człowieka, jak pobudzają naszą wyobraźnię i pomysłowość. Dzieci wykonywały ciekawe ćwiczenia na kreatywność i pomysłowość. Wykonując te ćwiczenia praktyczne dzieci słuchały wybranych utworów muzyki relaksacyjnej, która miała pobudzić ich wyobraźnie oraz kreatywność. Uczniom bardzo podobały się te ćwiczenia kreatywne. Zajęcia nie tylko miały uwrażliwić uczniów na tematykę wybranych utworów, pobudzić ich kreatywność w działaniu praktycznym, ale przede wszystkim miały zwrócić ich uwagę na współpracę w grupie rówieśniczej. Uczniowie wzięli udział w następujących zabawach ruchowych: „Kto tak jak ja?”, „Zgadnij kim jestem?”, „Czyj to głos?”, „Jaki to dźwięk?”, „Tworzymy historyjkę kreatywną”, „Jakim jestem zmysłem?”
Wszystkie dzieci biorące udział w zajęciach świetlicowych mogły doświadczyć wrażeń zmysłowych wykonując ćwiczenia praktyczne do wybranego utworu muzycznego. Dzieci wykazały duże zainteresowanie tematyką zajęć świetlicowych.
Nauczyciel świetlicy: Małgorzata Sadowska
Zajęcia świetlicowe: "Co to jest wyobraźnia, czyli kreatywności na co dzień"
W dniu 16 kwietnia 2025 roku (środa) w naszej szkole odbyły się zajęcia świetlicowe dla grupy uczniów z klas 3 dotyczące działań w ramach szkoły włączającej z okazji Światowego Dnia Kreatywności pt. „Co to jest wyobraźnia, czyli kreatywność na co dzień?” . Uczniowie zostali wprowadzeni w tematykę pojęć: „kreatywność”, „bodźce”, „zmysły człowieka”, „pomysłowość”, „wyobraźnia”. Dzieci obejrzały krótki filmik edukacyjny z neurodydaktyki – jak działają poszczególne zmysły człowieka, jak pobudzają naszą wyobraźnię i pomysłowość. Dzieci wykonywały ciekawe ćwiczenia na kreatywność i pomysłowość. Wykonując te ćwiczenia praktyczne dzieci słuchały wybranych utworów muzyki relaksacyjnej, która miała pobudzić ich wyobraźnie oraz kreatywność. Uczniom bardzo podobały się te ćwiczenia kreatywne. Zajęcia nie tylko miały uwrażliwić uczniów na tematykę wybranych utworów, pobudzić ich kreatywność w działaniu praktycznym, ale przede wszystkim miały zwrócić ich uwagę na współpracę w grupie rówieśniczej. Uczniowie wzięli udział w następujących zabawach ruchowych: „Kto tak jak ja?”, „Zgadnij kim jestem?”, „Czyj to głos?”, „Jaki to dźwięk?”, „Tworzymy historyjkę kreatywną”, „Jakim jestem zmysłem?”
Wszystkie dzieci biorące udział w zajęciach świetlicowych mogły doświadczyć wrażeń zmysłowych wykonując ćwiczenia praktyczne do wybranego utworu muzycznego. Dzieci wykazały duże zainteresowanie tematyką zajęć świetlicowych.
Nauczyciel świetlicy: Małgorzata Sadowska