Tydzień Szkoły Włączającej
W zeszłym tygodniu obchodziliśmy w szkole Tydzień Szkoły Włączającej.
Zaczęliśmy od pogadanek w klasach 8c i 5a na temat problemów, z jakimi borykają się osoby z Zespołem Downa oraz w spektrum autyzmu. W poniedziałek 20.03 zaprosiliśmy zaprzyjaźnione przedszkole nr 122. Przedszkolaki przyszły do nas wziąć udział w organizowanym przez Samorząd Szkolny Świerszczykowych Wierszykach. Dzieci z przedszkola wystąpiły z wierszem Jana Brzechwy „Na straganie w dzień targowy” wzbudzając entuzjastyczne oklaski wśród zgromadzonych uczniów i nauczycieli. W poniedziałek można też było za symboliczną kwotę kupić słodkości i wesprzeć Szkolne Koło Wolontariatu, które zbiera pieniądze na akcję Caritasu „Szkoła Szkole” pomagając szkołom z Aleppo w Syrii.
21.03 tradycyjnie uczniowie naszej szkoły przyszli w kolorowych skarpetkach, aby podkreślić solidarność i zrozumienie z osobami z Zespołem Downa. Szkoła została ubrana w sznury kolorowych skarpet. Najdłuższy sznur wykonali uczniowie klasy 6b, najpiękniejsze i najbardziej pomysłowe skarpety stworzyli uczniowie klas 3a, 4a i 1a. Gratulacje!
Podczas przerw uczniowie klasy 7c proponowali uczniom klas 1-3 zabawy sensoryczne. Gniotki i kolorowanki cieszyły się niesłabnącym zainteresowaniem. Wszystkie klasy mogły też wziąć udział w loterii, z której dochód również został przeznaczony na pomoc szkołom w Aleppo.
Uczniowie klas 4-8 mogli zmierzyć się w mistrzostwach trambambuli, kto nie miał ochoty na takie współzawodnictwo mógł zagrać w karty w pracowni 40.
Dziękuję Wszystkim za zaangażowanie i wspólną zabawę. Zapraszam wszystkich do aktywności związanych z Dniem Świadomości Autyzmu.
Katarzyna Sejda
Podczas trwającego Tygodnia Szkoły Włączającej odwiedzili naszą szkołę goście ze Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego nr 6 im. Hieronima Baranowskiego. Opowiedzieli uczniom klas 1a, 4a i 7c jak wygląda codzienność osoby z problemami widzenia. Pokazali przyrządy, które ułatwiają im naukę i codzienne życie. Dowiedzieli się że problemy z widzeniem to nie tylko niewidzenie, ale też inne schorzenia jak daltonizm, jaskra, widzenie tunelowe. Pozwolili też, przy pomocy specjalnie skonstruowanych gogli, doświadczyć jak to jest mieć wadę wzroku. Na koniec spotkania koleżanka Julia Oglasza grała i śpiewała na życzenie wybrane przez uczniów piosenki tworząc wspaniałą atmosferę. Wszyscy byli zachwyceni jej talentem. Mam nadzieję, że odwiedzą nas w przyszłym roku!
Katarzyna Sejda