Warto być życzliwym dla innych
Zajęcia uspołeczniające w ramach działań szkoły włączającej
W dniu 21 listopada 2025 roku (piątek) w naszej szkolnej świetlicy odbyły się zajęcia psychoedukacyjne z elementami socjoterapii poświęcone tematyce z okazji Międzynarodowego Dnia Życzliwości w ramach działań szkoły włączającej. Uczniowie z klas młodszych 2c, 3c, 2b, 3a, 3b zostali wprowadzeni w tematykę pojęcia „życzliwość”, „akceptacja”, „komunikacja”, „integracja”. Uczniowie podczas zajęć uczestniczyli w zabawach integracyjnych polegających na wcieleniu się w różne sytuacje społeczne, odgadywanie haseł związanych z różnicami między ludźmi. Zabawy mające na celu integrację, empatię, współpracę w grupie pomogły dzieciom zrozumieć, że akceptacja inności sprawia nam radość, ułatwia relację z innymi np. „Skojarzenia ze słowem życzliwość”, Co sprawia, że jesteśmy wobec innych ludzi życzliwi?, Zabawa plastyczna – imię oraz cechy danej koleżanki lub kolegi – napisz coś miłego dla kogoś drugiego. Dzieci uważanie i z dużą empatią uczestniczyły w tych zajęciach, były bardzo ciekawe i z chęcią wykonały zaproponowane ćwiczenia praktyczne. Uczniowie z zaangażowaniem uczestniczyli w zaproponowanych zajęciach.
Wszystkim uczniom gratulujemy zaangażowania w tematykę zaproponowanych zajęć psychoedukacyjnych dotyczących ważności bycia życzliwym w relacjach z kolegami i kolegami.
Nauczyciel świetlicy: Małgorzata Sadowska
W dniu 21 listopada 2025 roku (piątek) w klasie 5a odbyły się zajęcia psychoedukacyjne poświęcone tematyce życzliwości z okazji Międzynarodowego Dnia Życzliwości w ramach działań szkoły włączającej. Uczniowie z tej klasy zostali wprowadzeni w tematykę pojęcia „życzliwość”, „akceptacja”, „komunikacja”, „integracja”. Uczniowie podczas zajęć uczestniczyli w odgrywaniu scenek polegających na wcieleniu się w różne sytuacje społeczne, odgadywanie haseł związanych z różnicami między ludźmi. Zabawy mające na celu integrację, empatię, współpracę w grupie pomogły dzieciom zrozumieć, że akceptacja inności sprawia nam radość, ułatwia relację z innymi np. „Skojarzenia ze słowem życzliwość”, Co sprawia, że jesteśmy wobec innych ludzi życzliwi?. Zabawa muzyczna uczniowie mieli za zadanie wcielić się w rolę kompozytorów i wymyślić piosenkę na temat życzliwości wobec siebie i innych – uczniowie pracowali w grupach. Dzieci uważanie i z dużą empatią uczestniczyły w tych zajęciach, były bardzo ciekawe i z chęcią wykonały zaproponowane ćwiczenie muzyczne – każda grupa zaprezentowała na forum swoją kompozycję muzyczną. Uczniowie z zaangażowaniem uczestniczyli w zaproponowanych zajęciach.
Wszystkim uczniom gratuluję zaangażowania w tematykę zaproponowanych zajęć psychoedukacyjnych dotyczących ważności bycia życzliwym w relacjach z kolegami i kolegami.
Nauczyciel świetlicy: Małgorzata Sadowska
