Zajęcia w klasie 4b
Edukacja Włączająca – 2 kwietnia 2022 „Międzynarodowy Dzień AUTYZMU”
W dniu 31 marca 2022 roku (czwartek) w klasie 4b odbyły się zajęcia uspołeczniające z okazji Międzynarodowego Dnia AUTYZMU. Z tej okazji uczniowie z klasy 4b podczas zajęć uspołeczniających obejrzeli prezentację dotyczącą funkcjonowania i charakterystyki osób z Zespołem ASPERGERA oraz AUTYZMEM oraz obejrzeli 2 filmiki edukacyjne przedstawiające zachowania społeczne takich osób. Filmiki te poświęcone zostały tolerancji i akceptacji wobec inności. Działania te są związane z działaniami Szkoły Włączającej w naszej szkole. Uczniowie z klasy 4b w czasie zajęć uspołeczniających zostali wprowadzeni w tematykę tolerancji, akceptacji wobec osób z problemami rozwojowymi poprzez obejrzenie prezentacji na ten temat, odbyła się dyskusja na temat „ZAŚWIEĆ SIĘ NA NIEBIESKO DLA AUTYZMU.” Dzieci dowiedziały się na tych zajęciach o życiu codziennym i funkcjonowaniu osób z autyzmem oraz Zespołem Aspergera, które inaczej zachowują się w codziennych sytuacjach życiowych w naszym społeczeństwie, mogły opowiedzieć co by zrobiły, gdyby miały w swojej klasie lub najbliższym otoczeniu kolegę lub koleżankę – jakby starały się im pomóc w szkole w klasie. Dzieci uważanie i z dużą empatią uczestniczyły w tych zajęciach, były bardzo ciekawe i z chęcią wykonały zaproponowane ćwiczenia. Uczniowie mieli praktyczne zadanie wcielić się w rolę osoby z autyzmem, zespołem Aspergera.
W ramach święta osób z zespołem Aspergera oraz Autyzmem została zaproponowana uczniom z klasy 4b praca plastyczna w postaci gry planszowej pt „ ŻARÓWKA - AUTYZM” uczniowie kolorowali szablon żarówki – symbolu osób z zespołem Aspergera oraz Autyzmem. Wszystkim uczniom gratuluję pomysłów plastycznych oraz zaangażowania w Międzynarodowy Dzień Zespołu Aspergera i Autyzmu oraz w tematykę zaproponowanych zajęć psychoedukacyjnych dotyczącej akceptacji i szacunku wobec inności. Dzieci wykazały ogromne zrozumienie, tolerancję i akceptację wobec osób, które maja kłopot w funkcjonowaniu społecznym z powodu autyzmu, bo wszyscy jesteśmy tacy sami mimo drobnych różnic między ludźmi - wymiar edukacyjny zajęć sprawił, że uczniowie w sposób empatyczny zrozumieli, że każdy z nas jest inny, ale ma takie same potrzeby oraz zasługuje na szacunek, wsparcie i pomoc najbliższego otoczenia w jakim codziennie żyje.
Małgorzata Sadowska