Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zajęcia w klasie 4b

Edukacja Włączająca – 2 kwietnia 2022 „Międzynarodowy Dzień AUTYZMU”

W dniu 31 marca 2022 roku (czwartek) w klasie 4b odbyły się zajęcia uspołeczniające z okazji Międzynarodowego Dnia AUTYZMU. Z tej okazji uczniowie z klasy 4b podczas zajęć uspołeczniających obejrzeli prezentację dotyczącą funkcjonowania i charakterystyki osób z Zespołem ASPERGERA oraz AUTYZMEM oraz obejrzeli 2 filmiki edukacyjne przedstawiające zachowania społeczne takich osób. Filmiki te poświęcone zostały tolerancji i akceptacji wobec inności. Działania te są związane z działaniami  Szkoły Włączającej w naszej szkole. Uczniowie z klasy 4b w czasie zajęć uspołeczniających zostali wprowadzeni  w tematykę tolerancji, akceptacji wobec osób z problemami rozwojowymi  poprzez obejrzenie prezentacji na ten temat, odbyła się dyskusja na temat „ZAŚWIEĆ SIĘ NA NIEBIESKO DLA AUTYZMU.” Dzieci dowiedziały się na tych zajęciach o życiu codziennym  i funkcjonowaniu osób z autyzmem oraz Zespołem Aspergera, które inaczej zachowują się w codziennych sytuacjach życiowych w naszym społeczeństwie, mogły opowiedzieć co by zrobiły, gdyby miały w swojej klasie lub najbliższym otoczeniu kolegę lub koleżankę – jakby starały się im pomóc w szkole w klasie. Dzieci uważanie  i z dużą empatią uczestniczyły w tych zajęciach, były bardzo ciekawe i z chęcią wykonały zaproponowane ćwiczenia. Uczniowie mieli praktyczne zadanie wcielić się w rolę osoby z autyzmem, zespołem Aspergera.

W ramach święta osób z zespołem Aspergera oraz Autyzmem została zaproponowana uczniom z klasy 4b praca plastyczna w postaci gry planszowej pt „ ŻARÓWKA - AUTYZM” uczniowie kolorowali szablon żarówki – symbolu osób z zespołem Aspergera oraz Autyzmem. Wszystkim uczniom gratuluję pomysłów plastycznych oraz  zaangażowania w Międzynarodowy Dzień Zespołu Aspergera i Autyzmu oraz w tematykę zaproponowanych zajęć psychoedukacyjnych  dotyczącej akceptacji i szacunku wobec inności. Dzieci wykazały ogromne zrozumienie, tolerancję  i akceptację wobec osób, które maja kłopot w funkcjonowaniu społecznym z powodu autyzmu, bo wszyscy jesteśmy tacy sami mimo drobnych różnic między ludźmi -  wymiar edukacyjny zajęć sprawił, że uczniowie w sposób empatyczny zrozumieli, że każdy z nas jest inny, ale ma takie same potrzeby oraz  zasługuje na szacunek, wsparcie i pomoc  najbliższego otoczenia w jakim codziennie żyje.

Małgorzata Sadowska