Logopedia
Nauczyciele logopedzi:
Joanna Derejska, Bogumiła Grzyb.
Plan zajęć logopedycznych
Plan pracy:
- We wrześniu przeprowadzone zostaną skrócone badania przesiewowe artykulacyjne klas pierwszych w kierunku wczesnego diagnozowania wad wymowy i mowy wśród uczniów rozpoczynających naukę w szkole.
- Zdiagnozowani i wybrani uczniowie zostaną objęci terapią logopedyczną.
KLASA | GODZINA ZAJĘĆ | Terapeuta |
3a | Wtorek (9.50- 10.35) | Bogumiła Grzyb |
4a, 4b, 4c | Środa (14.45- 15.30) | |
1a | Czwartek (10.45- 11.30) | |
2b | Czwartek (14.45- 15.30) | |
2a | Środa (8.00- 8.45) | Joanna Derejska |
3c, 3d | Środa (9.50- 10.35) | |
1d | Poniedziałek (10.45- 11.30) | Małgorzata Fila |
- Uczniowie niezakwalifikowani zostaną skierowani do innych poradni logopedycznych. (W trakcie roku szkolnego możliwe będzie przyjęcie innych dzieci na miejsce uczniów, którzy zakończą terapię.)
- Logopedzi w ramach samodoskonalenia zawodowego będą uczestniczyli w kursach specjalistycznych
- Logopedzi kontynuują współpracę z PTL oraz PZL.
Mowa jest jedną z ważniejszych form aktywności człowieka.
Służy jako narzędzie komunikacji społecznej, czyli porozumiewania się ludzi między sobą. Mówienie jest sprawnością i trzeba się jej nauczyć tak jak wszystkich sprawności. Prawidłowy rozwój języka i prawidłowo ukształtowana mowa wpływają na ogólny rozwój dziecka. Dziecko, które nie ma wad wymowy, potrafi poprawnie stosować znane wyrazy, łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami, łatwo opanowuje wiedzę dostarczaną mu przez otoczenie (rodzice, szkoła).
Stąd też wypływa troska o te dzieci, u których rozwój mowy przebiega nieprawidłowo. W takich przypadkach konieczna jest terapia logopedyczna. Logopeda nauczy, jak poprawnie artykułować głoski, stworzy dzieciom jak najwięcej możliwości rozwijania języka oraz doskonalenia umiejętności komunikowania.
Koordynator ds. terapii logopedycznej
Bogumiła Grzyb